24 apr. 2013

Resultat 24 april NORMALVIKTIG

Lår: 51 cm hö 51 cm vä, -0 cm
Vad: 37 cm hö 36 cm vä - 0 cm
Rumpa: 97, - 3 cm
Midja (smalaste stället) 72 cm, - 2 cm
Höfter : 88 cm, - 5,5 cm 
Under byst: 75 cm, - 0 cm
Buk ( mätt över naveln): 79 cm, - 3,5 cm
Överarmar: Höger -2,5 cm, Vänster -0 cm
Vikt: -19,1 kg sen grav, 0,9 kg kvar till startvikt, 7,9 kg till målvikt


Totalt har 16,5 cm försvunnit på kroppen de 2 senaste veckorna och det är jag mycket nöjd med. Störst skillnad var på höfterna och det är något jag känt av på byxor. De träningsbyxorna jag köpt nya efter graviditeten glider ner hela tiden.

Viktminskning sedan förra gången 0,7 kg 
BMI = 24,9 vilket betyder att jag enligt BMI-skalan inte längre klassas som överviktig utan normalviktig! Tjoho!

Har inte provat " skinny jeansen" idag, det får bli nästa gång, alltså om 2 veckor igen. Satte också som mål att 1 maj ( för 5 veckor sedan) vara nere på min startvikt som jag hade innan graviditeten. Dit är det alltså 0.7 kg kvar.

 ca 2 månader efter förlossning



Här kommer också receptet på LCHF-pannkakorna som jag gör

LCHF-pannkakor ca 3st

4 st ägg

1,5 msk fiberhusk

1 dl grädde

vaniljpulver efter smak ( äkta)

0,5 dl riven kokos

Blanda samman allting i en bunke tills det blir en slät smet. Låt det stå  och svälla lite medan du sätter igång pannan. Stek med lite smör på relativt hög värme. 

Servera med  exempelvis bär, grädde eller keso och njut!


1 kommentar: