22 mars 2013

Mitt älskade kyppe

Det var väldigt längesen jag gick denna rundan nere på kyppe som motionsspåret heter precis nedanför vårt bostadsområde, i början av graviditeten skulle jag tro det var innan foglossningen bröt ut. Jag har länge längtat tills vi skulle gå denna rundan igen, denna gången med bebis utanför magen. Det gick bra men det var väldigt jobbigt, det är uppför väldigt mycket och snomodden gör att det blir ett ganska tungt motstånd och med min kondition blir det inte det lättaste. Men jag tycker bara det är skönt att äntligen få använda kroppen igen och framförallt känna att man blir lite ansträngd och får lite puls, på ett positivt sätt. När man är gravid är man ansträngd och andfådd med hög puls hela tiden men då är det bara bökigt och besvärligt. Fick faktiskt en hel del vårkänslor också eftersom solen sken på oss och vi hörde många olika småfåglar, underbart. Kom igen nu våren, smält bort vintern!

Väl hemma värmde jag två biffar som jag förberett igår, till de blev det sallad, keso, paprika, körsbärstomater och två klickar tomat/basilikacremefraiche. Riktigt gott, och väldigt enkelt. Gjorde också fröknäckebröd som fortfarande står i ungen på eftervärme, det är så gott med lite smör eller philladephiaost på till kaffet eller när man blir lite sugen på något. Nu ska jag dricka en stor kopp kaffe med några rostande mandlar till innan lilkillen vaknar för då lär det bli amning, han kommer vara vrålhungrig nu efter över 2 timmars sömn.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar