25 mars 2013

En månad på våffeldagen


Godförmiddag

Inatt har det varit en väldigt sömnlös natt, lillen vaknade kl 01, 02:30, 04:00, 05:30 och slutligen 07:00. Varje gång var han orolig och ledsen, han fick mat, ny blöja, försökte rapa med honom och masserade magen på honom. Ibland hjälpte det en liten stund men sedan var vi igång igen, nu däremot sover han gott här bredvid mig i soffan, han har väl mycket sömn att ta igen nu. Så det är en trött mamma som har startat denna soliga måndag. Är däremot på gott humör, har ätit den bästa måltiden på hela dagen, frukosten! Min frukost ser nästan likadan ut varje dag nu, naturell yoghurt med blåbär och hallon, finncrisp med philladephia och brieost, kaffe och ibland ett ägg. Jag äter mycket frukost eftersom jag är jättehungrig på morgonen och eftersom jag älskar frukost.

Hur ska vi fira Villes 1-månadsdag då? Jo, vi ska ner på stan en sväng och besöka BVC där det blir vägning och mätning. Inte den roligaste födelsedagen kanske, det blir kanske en premiärshoppingtur innan om vi orkar med det. Har inte gått i affärer med honom än så det känns nästan lite nervöst, fråga mig inte varför, jag är väl rädd för att riva ner en skyltdocka eller något.

Det är inte bara Viltons 1-månadsdag idag utan det är våffeldagen också. Men jag ska inte äta någon våffla idag. Det går baka våfflor utan mjöl men jag känner mig faktiskt inte sugen på det idag. Annars är det inte svårt och jag brukar göra LCHF-pannkakor ibland som bara innehåller ägg, vaniljpulver, grädde och fiberhusk om jag inte minns fel. Till dem kan man ha färska bär och vispad grädde eller bara rulla ihop dem och äta dem som de är, supergott är det! Men många tycker att våfflor ska vara som våfflor ska vara och man ska inte joxa till det för mycket i recepten. Hur ska ni göra? Ska ni äta våfflor och vad använder ni för ingredienser  i era våfflor?

Jag har sett att det blivit lite mer läsare den senaste tiden och jag är så nyfiken på vilka ni är. Kan ni inte skriva någon rad till mig, skulle bli så glad.

Hoppas att ni alla får en underbar dag och att våren börjat kika fram hos er med. Kollar på mobilen nu för att se temperaturen ute och det står -2 vilket är föööör kallt, kom igen nu plusgrader, VISA ER!
LCHF-pannkaka, nu blev man ju lite sugen ändå. Hmmmm....

1 kommentar:

  1. Jag åt två våfflor! Helt vanliga. Inget joxande:) Med smaksatt kesella, frukt och bär.

    SvaraRadera