10 feb. 2013

Sysselsättning en söndag

Jag är rätt rastlös måste jag erkänna, har vart hemma sedan i måndags och bara vart ute med hunden och gått runt omkring i området. Så idag har jag sysselsatt mig lite för att inte få krupp här hemma. Mamma kom hit och tog med Nala ut på en tur, sen fikade vi och hade trevligt.

Eftersom bebisen inte vill titta ut får jag sysselsätta mig med annat här hemma om dagarna och ett bra tips för rastlösa dagar är att rengöra sina sminkborstar och penslar om man använder det. Jag gjorde det idag, jag borde göra det oftare men det blir inte så ofta av. Jag har en del penslar från The body shop som är av äkta hår och så har jag en del från Lindex, Åhlens m.m som är av syntet. Jag tvättade dem med vanligt schampo och sköljde ur dem ordentligt. Sen fick de stå och torka upprätt så att de inte formas på något konstigt sätt. Det är bra att försöka få ut så mycket smink som möjligt ur dem innan genom att exempelvis pressa ur dem med hushållspappaer innan man börjar schamponera dem. Annars tycker jag att  det blir svårare att få bort sminkresterna från borsten. Passade på att göra rent pennvässarna också med vanligt diskmedel och vatten, det fastnar mycket smuts i dem.

Rensade också i vår "apotekslåda" där det fanns mycket gamla läkemedel som borde kastats för längesen. Att rensa i lådor och skåp och verkligen ett bra tidsfördriv och efteråt känns det riktigt bra.

Vi åkte en sväng till Knalleland idag också så nu har jag faktiskt vart utanför området, skönt med lite miljöombyte även fast vi bara var borta en liten stund. Vi var inne på Claes Ohlson där jag köpte en ny bordslampa och min sambo köpte verktygslåda och lite småsaker som behövdes. Vi gick in en liten sväng på Beginners med som är en relativt nyöppnad barnaffär här i Borås. Vi köpte inget där , eller jo, en pruttkudde om man får för sig att skoja  med någon som kommer hit, vi är så otroligt mogna i detta förhållandet.









Den nya bordslampan från Claes Ohlson, tycker den gjorde sig väldigt bra på bordet. Eftersom vi inte har någon taklampa så är det nödvändigt med bordslampa annars ser man inte vad man äter.


Penslarna och vässarna på tork




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar