23 feb. 2013

Recension av smink, ett bra tidsfördriv


Jag och min syster köpte ju som sagt en del produkter från Elf och hon har skrivit en recension om borsten därifrån som ni kan läsa om här. VACKERVARJEDAG. Jag tänkte också säga vad jag tyckte om de produkter jag beställde. Jag är ingen expert på smink men tycker det är väldigt roligt att prova olika produkter och att sminka. Ni får ursäkta den dåliga bildkvaliteten, har tagit med mobilen och det är svårt att få rätt ljus.


Här har vi primern ( Mineral Infused faceprimer)  som jag beställde. Har aldrig använt en primer förut men tyckte att det blev ett mycket fint och jämt resultat med denna under. Först rengör jag alltid ansiktet med ansiktsvatten och sedan lägger jag på en dagcreme. När den torkat använde jag primern, jag applicerade ett tunt lager med fingrarna. Det var lätt att arbeta in den och huden blev väldigt len.


Borsten "Stipple Brusch" som tydligen går att använda för att applicera både foundation, puder och rouge. Jag använder den dock till att lägga foundation, en flytande från Maybelinne som heter FITME. Jag gillar borsten eftersom den är väldigt mjuk och lättanvänd och det går fort och smidigt att lägga på sin foundation. Det är lite svårt att komma åt vid näsvingarna och under ögonen med det fixerar jag med en concealer.


Använde dessa två nyanser för att få bort mörka ringar under ögonen, röda partier och ojämnheter efter jag lagt min foundation. Penseln man fick med är väldigt liten så jag lägger på concealern med den men fixerar sedan med fingrarna. "Complete coverage concealer" heter denna och kostar ca 40 kronor.


Här har jag lagt concealer under och runt ögat samt rouge och puder. Lägger puder efter jag lagt foundation och jag baddar på med applikatorn man får med i asken, Fixerar sedan med en puderborste för att få ett jämnt resultat. Rouget jag använder är från HM, deras egna faktiskt då jag tycker det är riktigt bra och prisvärt, tror nyansen jag har heter "Rose".


Pudret från Elf. " Pressed Powder" ca 45 kr. Tycker det mattar ner och täcker lagom mycket. Smidig förpackning att ha med sig i väskan.





Rouget från H&M, borsten är från The Body Shop.


Resultatet! Har även avslutat med att dra några drag ovanför rouget med lite highlighter. Använder mig faktiskt av en vitbeige ögonskugga med skimmer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar