1 jan. 2013

Vecka 34


Nu är fostret så moget att om förlossningen startar försöker inte förlossningspersonalen skjuta upp födseln.
Om barnet föds är det fortfarande ömtåligt, och behöver extra värme och mat. Men många klarar sin andning bra och långt ifrån alla behöver ligga i kuvös.
Vikten är uppe i ungefär 2300 gram, och längden i 46 centimeter.



 Ett 34 veckor gammalt foster som är 46 centimeter långt. 

Hur mår jag?
Egentligen inget nytt och säga om hur  jag mår, det rullar på. Tiden går både fort och sakta , svårt att förklara. När jag tänker på att jag är inne i vecka 34 och läser texten ovanför att om förlossningen skulle starta skulle den inte försöka att skjutas upp så känns det verkligen nära och stort. Vissa dagar känns det segare och då tycker jag att det känns väldigt långt kvar tills den 19 februari. För min del får han gärna komma lite tidigare :) Bara han är färdigbakad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar