31 dec. 2012

Veckans meny v.52

Jag känner att det är dags att börja hålla mer koll på vad jag äter nu. Jag har slarvat alldeles för mycket den senaste tiden och ätit för mycket sötsaker. Tanken är att efter graviditeten ska jag sluta helt och håller med sötsaker igen och sakta men säkert återgå till LCHF igen. Under amningen kommer jag äta mindre kolhydrater eftersom jag nog inte vill gå på en diet under amningen, men jag ska rådfråga mig för hur det är med det där egentligen. Men jag ska som sagt återgå till den kost jag hade innan eftersom jag mår som bäst av den. För att hålla koll på vad jag äter ska jag försöka ge mig på att skriva veckans meny igen eftersom jag vet att det funkar oerhört bra för mig att få rutin och kontroll på vad jag äter. Fokus på maten nu är: NYTTIGT,  VARIERAT OCH NÄRINGSRIKT!

Torsdag:

Frukost: 1 smörgås, naturell yoghurt med bär, scramble egg, bacon, juice
Mellanmål: 1 banan
Lunch: Spenatsoppa med ägg
Kvällsmat: 2 frallor med skinka och paprika, 1 glas äpplejuice, yoghurt med pauluns musli

Fredag:

Frukost: 2 frallor med skinka, gurka och paprika. En kopp kaffe med mjölk, ett glas juice, yoghurt med osötad musli.
 Lunch: Spenatsoppa , 1 ägg, 1 knäckebröd.
Mellanmål: 1 äpple
Middag: Tapas med efterätt

Lördag:

Frukost: Fil med osötad musli, scramble egg & bacon, kaffe, juice
Fika: 1 saffransbulle, the
Mellanmål: Gröt med lättsockrad jordgubbsylt, 1 banan
Middag: Fläskfilé med potatisgratäng och sallad, efterätt

Söndag: 

Frukost: 2 frallor med skinka, ost och grönsaker. Yoghurt med osötad musli, juice, kaffe 
Mellanmål: Smörgås med varm choklad sötad med stevia
Middag: Kycklinggryta med ris

Igår var verkligen saknaden efter träning stor, jag tog på mig träningskläderna och över min förvåning gick löparbyxorna på utan problem, känns skönt. Jag känner att benen är lite svullna och att höfterna blivit lite bredare så det kändes väldigt skönt att byxorna gick på utan problem. Gick en liten promenad på ca 30 minuter i lagom takt, härligt med lite rörelse och frisk luft. Foglossningen kändes inte under själva promenaden men under kvällen sen. Så jag måste ta det lungt!.



 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar