23 nov. 2012

Träningsfunderingar

Hej

Saknar som sagt min träning, att vara stillasittande och endast orka med korta promenader gör att jag drömmer mig bort och tänker på när jag var ute och sprang i skogen och känslan i kroppen efter ett aerobicspass. Det är absolut inte så att jag klagar , jag har accepterat läget och jag är så otroligt tacksam för det liv som växer inuti min mage, det finns inget som gör det så värt det som att veta att inom en kort tid har vi vårt under i vår famn.

Jag kommer att fortstätta träna på Friskis & Svettis här i Borås även efter graviditeten och har läst på deras hemsida att de just nu har mammagympa för mor och barn på onsdagar kl 10:00. Jag önskar verkligen att de kommer fortsätta ha dessa passen även efter årsskiftet så att vi kan gå dit och träna sen, skulle vara perfekt under mammaledigheten. Jag kommer även , när jag känner att jag är på benen igen att komma igång med aerobicen, ingen är väl förvånad? Det är den roligaste träningsform jag någonsin provat på och är det något jag kommer träna så är det aerobics. Det kommer också bli dagliga promenader och vi har köpt en stabil vagn som kommer klara långa och härliga promenader och det ser jag verkligen fram emot. Har också hört att plankan i kombination med powerwalks är bra träning efter en graviditet, den är ju lätt att göra precis bredvid barnet också så att man har full uppsyn:)

Den "träning" jag kan ägna mig åt nu är ; små korta promenader, småcyklande liggandes på rygg i soffan och knipövningar. Det är inte mycket men bättre än ingenting alls. Knip knip knip!

Jag vet att jag har bra karaktär och är envis när det gäller min träning så jag är inte ett dugg orolig för att jag inte kommer få tillbaka min gamla kropp igen efter graviditeten. Just nu njuter jag bara av att ta det lugnt och unnar mig det där lilla extra. 

Innan ett härligt löppass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar