8 okt. 2012

Hundfunderingar och vagga

Hej

Då var det måndag igen och idag ska jag testa att köra core på friskis för att se hur det går med foglossningen och stelheten i kroppen. Jag hoppas verkligen det går bra så att jag kan träna core ett tag, får se om jag kör aerobics imorgon det kan nog bli så att jag hoppar det eftersom jag är osäker på om min kropp klarar träning två dagar i rad just nu. Fick en kommentar om att corepass ofta har mycket övningar liggandes på mage och det är jag medveten om men jag tänker att jag gör något annat just då eller lägger mig på sidan.

Jag har ju som ni vet en liten hund, en shetland sheepdog som snart är tre år och heter Nala. Hon har väldigt mycket energi och behöver daglig motion och träning. Hur har jag då löst den biten när jag inte kan gå långa promenader med henne dagligen som jag gjorde förut? Jo , jag går ut i skogen och tar med mig en tennisboll som jag sedan kastar och kastar och kastar så att hon får springa hur mycket som helst tills hon är helt slut. Jag tror faktiskt att hon tycker det är roligare att springa lös i skogen och jaga bollar än att gå promenader. Bara för att hennes matte är stel och får sammandragningar av att gå långa promenader betyder ju inte det att hon inte ska få röra på sig. Jag är glad att vi har en skog så när hemmet så att vi kan ta oss dit på en minut utan krångel.

Helgen som var gick i lugnets tecken även den men det är det jag behöver nu för tiden känner jag och särskilt under praktikperioden. På lördagen åkte jag och min sambo iväg för lite shopping, vi skulle  köpa skor till oss själva och en bebismössa till lillen i lite varmare modell eftersom vår bebis ska komma ut på vintern. Vi gick till Kappahl och hittade mycket fint och vi valde en vit mössa med små öron på , men när vi kom hem så märkte vi att vi inte fått med oss mössan hem utan i påsen låg ett par byxor, en kofta, sockor och en klänning. Vi hade alltså glömt att betala för mössan för vi blev så uppslukade av allt annat fint som fanns. Men det är ju ingen panik, det är ju långt kvar tills bebis kommer.

Vi hämtade också hem min gamla vagga som jag låg i när jag var bebis och trodde den skulle bli bra men när vi fick in den i bebis rum upptäckte vi att den var väldigt låg och oergonomisk. Vaggan var också ovaggbar , den vaggar inte fram och tillbaka när man gungar till den utan rör sig inte vilket är själva syftet med vaggor. Så förlåt kära mamma och pappa men jag tror vaggan får vara mest prydnad för den fyller inte de funktionerna vi önskar. Hoppas ni förlåter mig.

Nala busar i skogen

Trött tjej


Hoppas ni har en bra dag <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar