25 okt. 2012

En super bra dag!!

Hej !

Å detta är en sån otroligt bra dag och jag känner mig så lycklig. Idag gjorde jag min allra sista praktikdag och jag fick mina omdömen av min handledare som jag är otroligt nöjd med. Jag fick också skriva upp mig som vikarie och är välkommen att höra av mig när jag vill börja jobba sen efter mammaledigheten.  Jag fick också med mig ett häfte hem med teckningar som barnen hade målat till mig och det är verkligen inte fint minne att spara.


Lägenheten är nystädad och jag har en fläskfilégryta som står på spisen och puttrar och snart är kylskåpet fullt med nya råvaror igen för sambon är och handlar. Jag brukar göra grytor på det sista som finna kvar innan vi ska handla igen för att nytta allt som finns i kylskåpet. I fläskfilégrytan har jag, fläskfilé ( såklart) morötter, champinjoner, paprika, matlagningsgrädde, vitlök , tomatpuré, chillisås och lite olika kryddor.
 


Kunde knappt somna igår eftersom bebis i magen sparkade så mycket, lillen är kvällspigg har jag kommit på. Men det är den mest underbara känsla som finns så jag klagar inte, bebis får sparka hur mycket som helst för mig, det är så häftigt att se hur magen rör sig utanpå.

Ne nu ska jag koka ris, snart ska vi fira med god middag :) Fira att jag klarat av min sista praktikperiod och att det närmar sig slutet på lärarutbildningen.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar