30 maj 2012

Kika in i mitt kylskåp & i mitt skafferi

Hej!

Tänkte visa vad som i princip alltid finns i mitt kylskåp & i mitt skafferi, alltså varor som alltid får följa med hem i matkassen om det är slut hemma. Det har blivit en rutin att äta dessa & det går utav bara farten. Jag har valt att äta finncrisp eftersom jag saknar det där krispiga brödiga emellanåt men ett finncrisp innehåller inte speciellt mycket kolhydrater så för mig får det vara okej eftersom jag inte är supderduperstrikt. Försöker såklart hålla mig så nära 5 gram kolhydrater /100 gram som det går men som sagt är inte superstrikt. Exempelvis Erik`s dressing som vi har till kycklingsallader innehåller 6,5 (tror jag) men sådant bryr jag mig inte om eftersom det skulle jag inte orka med hela tiden. Dessa varor är alltså ett måste i mitt kök:)
Kaffe, Kokos, tacokrydda,vaniljpulver,kanel, finncrisp, fiberhusk är varor som finns i mitt skafferi. Pofiber är också en produkt som används vid brödbak exempelvis men fick inte med den på bilden.

Dagens lunch blev köttfärsås med vitkål, crème fraiche och grönsallad

Lockigt hår idag:)

I kylskåpet finns alltid, vitkål, turkisk yoghurt, dressing, zucchini, philladephiaost, créme fraiche, smör, kryddsmör, ägg, paprika, gurka,sallad,tomat, grädde, majonäs m.m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar