25 maj 2012

Drar till Norge

Hej

Tro`t eller ej men jag och vovven har precis i denna hetta joggat/powerwalkat oss runt cirka 5 km och nu sitter vi och flåsar. Tur att det är så svalt i vår lägenhet, det är jag tacksam för. När man har hund med mycket päls vill man att den ska kunna svalka sig ordentligt. Det är också bra att vi har skugga nästan hela dagen på balkongen, för hennes skull.

Jag kände att jag var tvungen att röra på mig för ska snart sätta mig i en bil och åka till Norge för att hälsa på sambons syster med familj. Har packat ner Lowcarbbröd, 70% choklad, nötter m.m för att ha lite som passar mig när de andra äter "lördagsgott". Dom vet att jag äter LCHF & inga kolhydrater för det gjorde jag förra året när jag var där med och de har träffat mig efter det många gånger och sett att jag undvikit kolhydrater. Det känns så skönt att folk man ska hem till vet om hur man äter för då slipper man förklara och känna sig oartig när man tackar nej till fika och inte tar utav pastan och potatisen osv.

Mmmmm Marabou. Är det inte 70% kan det kvitta;)


Måste säga att jag är väldigt nöjd med träningen hittills denna veckan. Har följt mitt upplägg och det är inte ofta jag lyckas följa det helt och hållet utan ändrar och grejar med planeringen oftast. Så cred till mig för det. Nu ska jag ta en välbehövlig dusch och packa ner det sista innan det är dax att ge sig av. Hoppas ni får en bra helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar