8 mars 2015

Dance fusion

Igår provade jag på något som heter Dance fusion för första gången. Det var en blandning av en massa danser och rytmer. Jag tyckte det var jättekul men otroligt svårt. Det är inte alls sådär logiskt som i aerobics där man bygger upp olika block som man sedan kör om och om igen. 

Nej, här var varje låt i princip en nya dans och stil. Så igår fick min hjärna jobba otroligt mycket , men ju mer gånger man går på passet desto jobbigare kommer det bli för kroppen och mindre jobbigt för hjärnan. Jag kände att kroppen kom upp i puls och fick jobba iaf och det är ju viktigt. 

Tyvärr fick jag lite ont i höfterna av allt rullande på rumpan. Foglossningen gör sig påmind än.Jag blev påmind av att coreövningar måste göras. Så idag ska jag försöka hinna med lite bålstärkande träning, Olgas bok plockas alltså fram senare. 

Annars blir det en lugn dag idag. I eftermiddag ska jag och barnen träffa en kompis från gymnasiet som bor här i Gånghester. Hon har också två barn, en i Viltons ålder och en lite äldre, två tjejer. Det ska ju bli så väldans bra väder idag så det blir nog en promenad bort till lekplatsen med en kaffetermos nerpackad. 

Hoppas ni får en fin dag <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar